وقت سفارت یونان
وقت سفارت یونان با قیمت باورنکردنی
ژوئن 9, 2018
وقت سفارت فرانسه
وقت سفارت فرانسه فوری و تضمینی
ژوئن 10, 2018

ویزای شنگن یونان

ویزای شنگن یونان

ویزای شنگن یونان

سفر به کشور زیبای یونان و اخذ ویزای شنگن یونان یکی از ویزاهای پرطرفدار در کشور ما است. در واقع جاذبه های توریستی، اقتصادی و علمی یونان باعث شده اند که بسیاری از هم وطنان ما که قصد خروج از کشور را دارند؛ یونان را انتخاب کنند. پس با توجه به ازدیاد متقاضیان سفر به یونان طبیعی است که متقاضیان ویزای شنگن یونان نیز به همان نسبت زیاد باشند چون بدون دریافت ویزای شنگن یونان اجازه ورود به خاک این کشور را نخواهیم داشت.

طبق قوانین دولت یونان وظیفه صدور ویزای شنگن یونان بر عهده سفارت های این کشور واقع در نقاط مختلف دنیا هست. بنابراین ما برای دریافت ویزای شنگن یونان باید به سفارت یونان در تهران مراجعه کنیم. البته ما اجازه نداریم هر زمان که مایل بودیم به سفارت برویم بلکه باید از سفارت وقت قبلی بگیریم یا اصطلاحاً وقت سفارت یونان را بگیریم. پروسه گرفتن وقت سفارت یونان کاملاً اینترنتی است.

روش کار بدین صورت است که ابتدا باید در سایت سفارت یونان ثبت نام کنیم و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده به صفحه انتخاب وقت برویم؛ حالا می بایست از بین وقت های آزاد سفارت، مناسبترین وقت را انتخاب کنیم. بعد از انتخاب وقت از طرف ما، سفارت به بررسی درخواست ما می پردازد و اگر با تقاضای ما موافق باشد؛ یک تاییدیه برای ما ارسال می کند. دریافت تاییدیه از طرف سفارت به این معناست که وقت موردنظر رزرو شده است و ما موظفیم که در همان تاریخ و ساعت به سفارت برویم؛ عدم مراجعه به موقع حضوری ما به سفارت منجر به کنسل شدن وقت خواهد شد. اما چنانچه پس از انتخاب وقت از طرف ما، سفارت با درخواست ما موافق نباشد؛ هیچ تاییدیه ای برای ما ارسال نخواهد کرد؛ تحت این شرایط ما باید دوباره برای گرفتن وقت سفارت یونان تلاش کنیم.

با توجه به آنچه که خواندیم حالا می دانیم که برای اخذ ویزای شنگن یونان باید از چه طریقی اقدام و به چه نحوی عمل کنیم. در واقع تصویری کلی از پروسه اخذ ویزای شنگن یونان کسب کردیم؛ بنابراین حالا بد نیست که اطلاعاتی هم در مورد ویزاهای پرطرفدار یونان مانند ویزاهای کاری، تحصیلی و توریستی این کشور بدست بیاوریم.

ویزای شنگن یونان

ویزای کاری یونان

شما به عنوان متقاضی اخذ ویزای شنگن یونان حتما می دانید که یکی از راه های ورود به کشور یونان، دریافت ویزای کاری یونان است. اما اخذ ویزای کاری یونان برای ما به عنوان شهروند یک مشور خارج از اتحادیه اروپا کار چندان آسانی نیست زیرا طبق قوانین اتحادیه اروپا اولویت استخدام با افراد بومی همین منطقه است.

در حقیقت طبق قوانین اتحادیه اروپا اگر یک کارفرمای موردتایید اداره کار یونان بخواهد اقدام به استخدام نیروی کاری جدید کند ابتدا باید به مدت سه ماه در کشور یونان آگهی استخدام بدهد و چنانچه در این مدت شخص موردنظر را نیافت باید سه ماه دیگر در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی بدهد و اگر باز هم موفق به استخدام نیروی مدنظر نشد؛ آنگاه اجازه دارد که برای استخدام ما اقدام کند که برای انجام این امر کارفرمای مذکور می بایست دعوتنامه کاری برای ما ارسال کند؛ همچنین با عقد قراردادی متعهد شود که هزینه های زندگی ما در یونان را تقبل خواهد کرد. تحت این شرایط ما می توانیم برای اخذ ویزای کاری یونان اقدام کنیم.

یکی دیگر از راه های اخذ ویزای کاری یونان این است که ابتدا برای دریافت ویزای جست و جوی کار در یونان درخواست دهیم. به موجب اخذ ویزای جست و جوی کار می توانیم وارد یونان شده و به مدت سه ماه دنبال کار بگردیم. اگر در طی این سه ماه بتوانیم برای خود کارفرما پیدا کنیم؛ اجازه خواهیم داشت که برای اخذ ویزای کاری اقدام کنیم؛ در غیر این صورت ملزم به ترک خاک یونان خواهیم بود.

علاوه بر اینها اگر ما در ایران در استخدام شرکتی باشیم که دارای شعبه ای در یونان است؛ می توانیم با ارائه تقاضا مبنی بر انتقالی به شعبه واقع در یونان برای گرفتن ویزای کاری یونان اقدام کنیم.

در هر حال اگر ما موفق به دریافت ویزای کاری یونان شویم؛ اجازه خواهیم داشت که خانواده خود را نیز به یونان ببریم؛ البته همراهان ما حق کار کردن در یونان را نخواهند داشت. ضمنا اگر بتوانیم سه سال در یونان کار کنیم؛ مالیات را سر وقت بپردازیم و مرتکب حرمی نشویم آنگاه می توانیم برای گرفتن اقامت دائم یونان نیز تقاضا دهیم.

ویزای تحصیلی یونان

ویزای تحصیلی یونان یکی دیگر از ویزاهای پرطرفدار یونان بشمار می رود زیرا دانشگاه های یونان هم از سطح علمی قابل قبولی در اتحادیه اروپا برخوردار هستند و هم اینکه با سایر دانشگاه های معتبر اروپایی روابط نزدیکی دارند. اما سفارت یونان تنها برای متقاضیانی اقدام به صدور ویزای تحصیلی می کند که از یکی از مراکز آموزش عالی یونان پذیرش تحصیلی اخذ کرده باشند. پس شرط دریافت ویزای تحصیلی یونان، گرفتن پذیرش تحصیلی از مراکز آموزش عالی این کشور است.

مراکز آموزش عالی در یونان به دو دسته دانشگاهی و فنی تقسیم می شوند. در یونان ۲۲ دانشگاه و ۱۵ مرکز آموزشی فنر معتبر وجود دارد که هر سال تحصیلی آنها به ترتیب شامل دو و هشت ترم است؛ ضمنا زبان تدریس در این مراکز هم انگلیسی و هم یونانی می باشد. اگر شما متقاضی تحصیل در مراکزی هستید که زبان تدریس در آنها یونانی است اما به زبان یونانی آشنایی ندارید ابتدا باید دوره های یادگیری زبان یونانی را در این کشور بگذرانید. ضمنا شما به عنوان متقاضی تحصیل در یونان بد نیست بدانید که طول دوره های لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در یونان به ترتیب چهار، دو و سه سال است؛ همچنین تحصیل در اکثر مراکز آموزش عالی یونان رایگان هست.

ویزای توریستی یونان

عده زیادی از متقاضیان ویزای شنگن یونان به دنبال دریافت ویزای توریستی این کشور و به همراه آن وقت سفارت یونان هستند. در واقع تماشای زیبایی های تمدن کهن یونان برای تمامی علاقمندان به سفرهای تفریحی جذاب و وسوسه انگیز است. لازم به ذکر است که ویزای توریستی یونان یک ماهه است و به هیچ وجه به شما حق کار کردن در یونان را نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *