ویزای شنگن فرانسه
ویزای شنگن فرانسه فقط 950 هزار تومان
ژوئن 10, 2018
وقت سفارت سوئد
وقت سفارت سوئد ، راهنمایی هزینه ها و مدارک لازم
ژوئن 13, 2018

وقت سفارت انگلیس

وقت سفارت انگلیس

وقت سفارت انگلیس

انگلیس یکی از ابرقدرت های سیاسی، اقتصادی و علمی دنیا است که در قاره اروپا قرار دارد؛ کشوری ثروتمند و پیشرفته که پذیرای تعداد زیادی مهاجر از سایر کشورهای دنیا است. در اطراف ما نیز کم نیستند افرادی که برای تحقق رویاهای خود و دست یابی به یک زندگی ایده آل عزم سفر می کنند و راهی کشورهای تراز اول دنیا از جمله انگلیس می شوند. اگر خود شما هم در فکر فراهم کردن مقدمات سفر به این کشور اروپایی هستید پس حتماً به بحث اخذ ویزای انگلیس هم فکر می کنید و می دانید که برای دریافت ویزای انگلیس ابتدا باید شرایطی را اخذ کنید که به موجب آن واجدشرایط دریافت ویزا باشید و سپس باید برای گرفتن وقت سفارت انگلیس اقدام کنید. ما نیز قصد داریم که در اینجا ابتدا به بررسی شرایط لازم برای دریافت ویزاهای مختلف کشور انگلستان بپردازیم؛ سپس روند کلی گرفتن وقت سفارت انگلیس را شرح دهیم.

شرایط لازم برای دریافت ویزاهای مختلف انگلیس

شما به عنوان متقاضی وقت سفارت انگلیس و ویزای انگلیس ابتدا باید ببینید که قبل از هر اقدامی می بایست چه شرایطی را احراز کنید تا از طرف سفارت برای دریافت ویزا واجدشرایط تلقی شوید. شرایط مذکور بسته به هدف شما از سفر به انگلستان فرق می کند. به عنوان مثال اگر می خواهید برای کار کردن یا ادامه تحصیل به انگلیس مهاجرت کنید؛ مقدمات پروسه پیش رویتان متفاوت خواهد بود که در ادامه با هر دو پروسه بیشتر آشنا خواهید شد.

همانطور که گفتیم انگلیس یکی از قدرت های اقتصادی برتر دنیا است؛ به گونه ای که توانسته در ردیف پنج اقتصاد برتر دنیا قرار بگیرد. شرایط اقتصادی مناسب و البته وسوسه کننده انگلیس باعث شده که عده زیادی برای کار کردن در خارج از کشور به گزینه کار در انگلیس فکر کنند. اما همانطور که می دانید برای کار کردن در انگلیس باید ویزای کاری این کشور را دریافت کرد.

انواع ویزای انگلیس :

ویزای کاری انگلیس خود در انواع متفاوتی صادر می شود که هریک کاربردی متفاوت دارند و شرایط لازم برای دریافت هریک از آنها نیز متفاوت است. به عنوان مثال یکی از ویزاهای کاری انگلیس که تحت عنوان skiled worker صادر می شود به افرادی تعلق می گیرد که تحت استخدام یک کارفرمای مقیم انگلیس باشند یعنی فردی که با هدف اخذ ویزای skiled worker اقدام به گرفتن وقت سفارت انگلیس می کند باید از طرف یک کارفرمای انگلیسی دعوتنامه کاری داشته باشد. از طرف دیگر کارفرمای انگلیسی اجازه ندارد که هر زمان که مایل بود اقدام به استخدام نیروی کار خارجی کنید.

بلکه ابتدا باید به اداره کار انگلیس ثابت کند که توان مالی لازم برای استخدام نیروی جدید را دارد؛ سپس در خود کشور انگلیس برای جذب نیرو آگهی دهد. این آگهی باید به مدت سه ماه منتشر شود تا اداره کار از نبود نیروی واجدشرایط در خود خاک انگلیس اطمینان خاطر پیدا کند. سپس کارفرما می تواند با کسب اجازه از اداره مهاجرت انگلیس نیروی خارجی را استخدام کند و برای وی دعوتنامه کاری بفرستد. حالا فردی که دعوتنامه را دریافت کرده است می تواند برای اخذ skiled worker اقدام کند. بنابراین دریافت ویزای کاری skiled workerقبل از دریافت دعوتنامه کاری محال است.

نوع دیگری از ویزاهای کاری انگلیس با نام entreperneus صادر می شود و تنها به افرادی تعلق می گیرد که از دانشگاه های انگلستان فارغ التحصیل شده باشد. بنابراین شرط لازم برای دریافت ویزای کاری entreperneus، داشتن مدرک تحصیلی از یکی از دانشگاه های کشور انگلیس است.

ویزای سرمایه گذاری در انگلیس نیز نوع دیگری از ویزاهای کاری این کشور است. فردی که قصد اخذ ویزای سرمایه گذاری را دارد ابتدا باید در یک زمینه مشخص در خاک انگلیس سرمایه گذاری کند؛ سپس برای اخذ ویزا اقدام نماید. ضمناً این فرد می بایست دارای حداقل نمره شش و نیم از آزمون زبان آیلتس نیز باشد. بنابراین شرایط لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری انگلیس، یکی سرمایه گذاری در این کشور و دیگری کسب نمره زبان است. لازم به ذکر هست که اعتبار ویزای سرمایه گذاری سه سال است و به مدت دو سال دیگر هم قابل تمدید هست.

یکی دیگر از ویزاهای کاری انگلیس را تحت عنوان ویزای ثبت شرکت می شناسیم. متقاضی ویزای ثبت شرکت باید حداقل ۲۰۰هزار پوند در یکی از شرکت های قانونی انگلیس سرمایه گذاری کند و حداقل نمره شش و نیم را از آزمون زبان آیلتس کسب کند.

از طرف دیگر عده زیادی هم از متقاضیان وقت سفارت انگلیس، متقاضی دریافت ویزای تحصیلی انگلیس هستند زیرا انگلیس از نظر علمی نیز در ردیف بهترین های دنیا قرار دارد و تحصیل در دانشگاه های بزرگ این کشور نظیر دانشگاه کمبریج یا آکسفورد می تواند فرصتی بی نظیر تلقی شود. در هر حال متقاضیان ویزای تحصیلی انگلیس حتماً باید از یکی از مراکز آموزش عالی این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کرده باشند. همچنین این افراد باید از توان مالی لازم برخوردار باشند تا بتوانند به سفارت اثبات کنند که از پس پرداخت هزینه های تحصیل در انگلیس برخواهند آمد.

روند گرفتن وقت سفارت انگلیس

اولین نکته ای که در مورد وقت سفارت انگلیس باید به آن اشاره کنیم؛ این است که منظور از وقت سفارت انگلیس، وقت دفاتر وی اف اس (VFS) است. در واقع مرجع صادرکننده ویزای انگلیس، دفاتر وی اف اس هستند. وی اف اس در کشورهای مختلف دنیا دارای نمایندگی است اما معمولاً مردم ایران برای دریافت ویزای انگلیس به نمایندگی های وی اف اس در کشورهای همسایه مانند ترکیه و امارات متحده عربی مراجعه می کنند.

وی اف اس به متقاضیان وقت سفارت انگلیس به صورت اینترنتی وقت می دهد. در قدم اول فرد باید اقدام به ساخت حساب کاربری در وب سایت وی اف اس نماید تا بتواند از طریق این اکانت وقت بگیرد. پس از ساخت اکانت شخص می بایست فرم درخواست ویزای انگلیس را به صورت آنلاین پر کند و بعد یکی از وقت های آزاد وی اف اس را انتخاب نماید؛ سپس هزینه های سفارت را بپردازد. از موقعی که فرد وقت انتخاب می کند تا زمانی که هزینه را می پردازد فقط سه ساعت وقت دارد. ضمناً برای واریز هزینه ها باید از ویزا کارت، پی پل یا مستر کارت استفاده شود.

در مرحله بعد سفارت با ارسال دو ایمیل به شخص موافقت خود را اعلام می کند. اما اگر سفارت موافق نباشد شخص هیچ ایمیلی دریافت نخواهد کرد. اگر سفارت موافق باشد که فرد موظف است در زمان انتخاب شده در سفارت حضور یابد؛ در غیر این صورت باید مجدداً درخواست وقت کند.

 

جهت اخذ وقت سفارت انگلیس و وقت سفارت کلیه کشورها با ما تماس بگیرید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *