ویزای عراق
ویزای عراق
سپتامبر 1, 2018
ویزای انفرادی عراق
ویزای گروهی عراق
سپتامبر 2, 2018

ویزای انفرادی عراق

عراق کجاست؟

ویزای انفرادی عراق را افراد می توانند برای سفر به کشور عراق اخذ کنند. عراق کشوری به پایتختی بغداد است که در جنوب غربی خاورمیانه قرار دارد.

این کشور از جنوب با بخش کوچکی از خلیج فارس در ارتباط است و از شرق مرز مشترکی با ایران دارد. از دیگر همسایه های عراق می توان به عربستان سعودی و سوریه اشاره کرد.

این کشور دارای آب و هوای خشک بیابانی است  و گاهی زمستان های بسیار سردی نیز دارد. زبان رسمی این کشور عربی و کردی است.

95 درصد جمعیت این کشور را افراد مذهبی تشکیل داده اند که 65 درصد آن شیعیان هستند. این کشور شهرهای مهمی از جمله نجف، کربلا، بصره، اربیل، سامرا و … دارد.

همان‌طور که میدانید عراق میزبان پیکر مطهر بسیاری از امامان شیعه می باشد که  هر کدام در یکی از شهرهای عراق به خاک سپرده شده اند.

کربلا میزبان امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و بسیاری دیگر از بزرگان شیعه و مقصد بسیاری از شیعیان جهان است.

شهر نجف که دارای فرودگاه نیز می باشد میزبان پیکر مطهر حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) است که جان و جهان شیعیان دنیا است.

بغداد که پایتخت کشور عراق شهر سیاسی و استراتژیک این کشور نیز می باشد. هتل های بغداد از دیگر شهرها لوکس تر می باشد و بیشتر میهمانان سیاسی این کشور، به بغداد دعوت می شوند.

از دیگر شهرهای مهم عراق می توان به اربیل ، بصره ، کرکوک ، موصل ،  سامرا و کاظمین اشاره کرد. اربیل شهر کردنشین عراق است که برخی از جمعیت آن را ایرانیان تشکیل داده اند.

برای اخذ ویزای انفرادی عراق کافی است تا با 02166909670 تماس بگیرید.

 

 

چگونه ویزای انفرادی عراق بگیریم؟

برای اخذ ویزای انفرادی عراق باید مدارک خود را کامل کنید و آن را به یک کارگزار مانند ما بسپارید. ما در کمترین زمان ممکن با هزینه ای اندک ویزای عراق را برای شما اخذ می کنیم.

ویزای انفرادی عراق به شما این امکان را می دهد تا در مدت سه ماه تنها یک بار وارد این کشور شوید. این ویزا سینگل می باشد و با اولین خروج از مرزهای عراق اعتبار ویزا به پایان می رسد.

در صورتی که شما از خاک عراق خارج شوید، حتی اگر تا تاریخ اعتبار ویزای شما مانده باشد، ویزای شما باطل خواهد شد.

از زمان صادر شدن ویزا شما به مدت سه ماه فرصت دارید تا از آن استفاده نمایید و یک تا سی روز در این کشور اقامت داشته باشید.

برای اخذ ویزای انفرادی عراق نیازی نیست تا به سفارت عراق مراجعه کنید بلکه می توانید از طریق کارگزار امور زیارتی اقدام به اخذ این ویزا کنید.

اگر تمامی مدارک شما آماده باشد بین دو تا چهار روز بعد ویزای شما صادر خواهد شد. ورود به برخی از شهرهای عراق نیاز به ویزا ندارد.

اربیل محل برگزاری بسیاری از نمایشگاه ها و کنفرانس های بین المللی است و از این رو اگر قصد شرکت در این اجلاس را داشته باشید از گرفتن ویزا برای ورود به این شهر معاف هستید.

بصره نیز از شهرهای مهم در زمینه های علمی و نمایشگاهی است اما برای ورود به این شهر باید ویزای این کشور را اخذ کنید.

 

 

جاذبه های گردشگری عراق چیست؟

حرم مطهر امام علی (ع) ، حضرت ابوالفضل (ع) ، امام حسین (ع) از جمله جاذبه های بی نظیر این کشور برای شیعیان و البته سایر افراد است.

از دیگر جاذبه های این کشور می توان به ارگ کرکوک ، ایوان مدائن ، زیگورات اور ، موزه ملی عراق و … اشاره کرد که دیدن آن ها مانند سفر در تاریخ است.

قدیمی ترین نام کشور عراق سومر است و شما با گشت و گذار در این آثار می توانید تاریخ را به چشم خود ببینید.

 

 

انواع ویزای عراق چیست؟

ویزای عراق در دو نوع انفرادی و گروهی قابل اخذ است و متقاضیان می توانند انفرادی و یا گروهی اقدام به اخذ ویزا کنند. تفاوت اخذ ویزای انفرادی در این است که شما به تنهایی میتوانید به این کشور رفت و آمد کنید و نیازی به حضور افراد دیگر نیست.

در اخذ ویزای گروهی شما باید با دیگر افراد گروه از مرز تردد داشته باشید و به تنهایی این اجازه به شما داده نمی شود. البته در پرداخت هزینه ها برای اخذ ویزای عراق نیز تفاوت اندکی وجود دارد.

در ماه های محرم و صفر مسافران زیادی به خصوص از ایران قصد سفر به عراق را می‌کنند. برخی از این افراد به صورت گروهی اقدام می کنند.

برای اقدام گروهی که می تواند از سوی یک خانواده، تعدادی از دوستان و یا یک کاروان باشد، لازم است تا کلیه مدارک برای تک تک اعضای گروه به سفارت ارائه شود.

سفارت پس از بررسی کلیه مدارک موافقت و یا مخالفت خود را در کمترین زمان ممکن به شما ابلاغ می کند. در دهه اول محرم و اربعین سفارت کمی شلوغ تر است و بهتر است زودتر برای اخذ ویزای اقدام کنید.

در اقدام گروهی نیازی نیست تا کلیه افراد به سفارت مراجعه کنند و تنها حضور یک نفر نماینده برای ارائه مدارک کافی است.

 

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای انفرادی عراق چیست؟

برای اخذ این ویزا شما باید شناسنامه، گذرنامه با شش ماه اعتبار و دو قطع عکس شش در چهار با زمین سفید به ما ارائه دهید تا در کمترین زمان ممکن ویزای شما را اخذ کنیم.

 

 

هزینه اخذ ویزای انفرادی عراق چقدر است؟

هزینه ویزای انفرادی عراق معادل 45 دلار است و شما پس از پرداخت این هزینه می توانید ویزای خود را اخذ کنید و سفری خوش به عراق داشته باشید.

 

 

آدرس سفارت عراق در تهران کجاست؟

میدان ولیعصر، خیابان ولیعصر، کوچه برادران مظفر، پلاک 1640

 

 

جهت مشاوره ویزای عراق و ویزای کانادا و وقت سفارت با 02166909670 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *