راهنمای اخذ ویزای انگلیس
فوریه 24, 2019
سفر به فرانسه
راهنمای سفر به فرانسه
مارس 2, 2019

آشنایی با جاذبه های گردشگری ایتالیا

جاذبه های گردشگری ایتالیا

گذری بر جاذبه های ایتالیا

در این مقاله قصد داریم تا جاذبه های گردشگری ایتالیا را شرح دهیم. همان طور که می دانید به قدری این جاذبه های زیاد است که قلم از شرح تمام آن ها قاصر است. پیشنهاد ما این است که پس از پایان این مقاله سفر خود را به این کشور دیدنی آغاز کنید تا با چشمان خود این جاذبه های بی نظیر را ببینید.فراموش نکنید که برای سفر به ایتالیا باید از گرفتن وقت سفارت ایتالیا کار خود را شروع کنید.

پیشنهاد من به شما این است که در سفر به ایتالیا رژیم غذایی خود را فراموش کنید. از پاستا و پیتزا گرفته تا بستنی های خوشمزه ایتالیا را بچشید. این خوراکی های خوشمزه را همه جا نمی توانید بیابید. جاذبه های گردشگری ایتالیا تنها به مکان ها دیدنی محدود نمی شود و می توانید این جاذبه ها را در کوچه و خیابان ها و حتی مراکز خرید هم بیابید.

مراکز خرید ایتالیا را فراموش نکنید. در تمام این مراکز برترین برندها را می توانید بیابید و هر چه می خواهید بخرید. دقت داشته باشید که به فکر پول برگشت هم باشید زیرا هر قدر خرید کنید باز هم سیر نمی شوید. اگر با خانم خود این سفر را آغاز می کنید پیشنهاد ما نرفتن به مراکز خرید است!

 

ایتالیا چگونه کشوری است؟

ایتالیا یکی از کشورهای بی نظیر اروپایی است. این کشور جاذبه های زیادی دارد که می توان از تمام آن ها دیدن کرد. ایتالیا شهرهای بی نظیری دارد که هر کدام می توانند روزها شما را سرگرم کنند. ایتالیا حتی بر روی نقشه هم جذاب است و شکل این کشور مانند یک چکمه است.

پایتخت این کشور دیدنی شهر زیبای رم است که امپراتوری رم هم یکی از جمله حکومت های حاکم بر آن بوده است. رم جاذبه های بی نظیری دارد که هر کدام از آن ها شما را برای روزها به خود جذب می کند. واحد رسمی پول در کشور ایتالیا مانند دیگر کشورهای اتحادیه اروپا یورو است.

ایتالیا در چند سال گذشته تجربه یک ورشکستگی را پشت سر گذاشت. اما امروزه این کشور دوباره با قدرت به فعالیت خود ادامه می دهد. با این که اقتصاد ایتالیا همچنان ضعیف می باشد اما این کشور بر روی صنایع مختلف از جمله صنعت گردشگری بسیار فعالیت می کند تا رونق سابق خود را به دست آورد.

ایتالیا یکی از کشورهایی بود که در جنگ جهانی اول در کنار کشورهای فرانسه، انگلیس و ایالات متحده به جنگ پرداخت. به این ترتیب این کشور چند سالی عقب افتاد و از درون نیز دچار مشکلاتی شد. با این که در جنگ اول پیروز شده بود اما مشکلات داخلی اقتصاد این کشور را رو به ویرانی کشانده بودند.

کشور ایتالیا به بیست ناحبه تقسیم شده است که هر کدام به طور مستقل و خودمختار اداره را به دست گرفته اند. هر یک از این نواحی به استان ها و شهرهایی تقسیم می شود. به طور کل

ی در این کشور 110 استان وجود دارد که در نواحی مختلفی قرار گرفته اند. کشور ایتالیا یکی از کشورهای شینگن است که با اخذ ویزای شینگن ایتالیا می توانید به تمام شهرهای ایتالیا سفر کنید.

جاذبه های گردشگری ایتالیا

 

حقیقتی که باید درباره ایتالیا بدانید

برای این‌که به ایتالیا سفر کنید بهتر است تا با حقایقی درباره این کشور آشنا شوید. این حقایق به شرح زیر است:

  1. ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که بیشترین تعداد آتش‌فشان را در خود دارد. در حقیقت این شبه‌جزیره زیبا و دیدنی بر روی یک گسل واقع‌شده است.
  2. در جنوب ایتالیا قبایلی درگذشته وجود داشته است که گاو را نماد خود می‌دانستند. نام کشور ایتالیا که به معنی سرزمین گاوهاست از همین نماد گرفته‌شده است.
  3. آیای با پینوکیو آَشنا هستید؟ این عروسک بی‌نظیر و البته چوبی توسط کارلو کلودی ایتالیایی خلق شد و سپس به تمام جهان صادر شد. داستان پینوکیو یکی از زیباترین داستان‌های جهان است.
  4. نکته جالب دیگری که درباره ایتالیا وجود دارد، وجود دو کشور مستقل و دیدنی واتیکان و سن مارینو در خاک ایتالیا است.
  5. لذیذترین غذاها و خوراکی‌های جهان یعنی پیتزا، پاستا، بستنی و پای میوه از کشور ایتالیا به تمام جهان صادر شد. در سفر به ایتالیا لذت خوردن پیتزا را از خود نگیرید.
  6. نکته جالبی درباره نام مردم ایتالیا وجود دارد. مردمان شمال این کشور در انتهای نام خود آ دارند و مردم جنوب O دارند. به‌این‌ترتیب به‌راحتی می‌توان شمالی یا جنوبی بودن مردم از هم را تشخیص داد.
  7. ایتالیا یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان است که حقایق نشان می‌دهند انسان‌هایی از دو میلیون سال پیش در این کشور زندگی می‌کردند.
  8. ایتالیا مهد هنر است. آثار باشکوه هنرمندان و معماران در این کشور گواه بر این ادعا است. داوینچی یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان این کشور بوده است.
  9. ایتالیا علاوه بر این‌که خوراکی‌های خوشمزه‌ای را به تمام جهان صادر کرده است، صنعت مد هم به تمام جهان معرفی کرده است. میلان شهر مد و فشن است.
  10. کشور ایتالیا برترین طراحان مد نظیر آرمانی، گوچی، ورساچه و پرادا را در دل خود جای‌داده است.

جاذبه های گردشگری ایتالیا

 

 

آشنایی با جاذبه های گردشگری ایتالیا

ایتالیا همان‌طور که بارها در این متن اشاره کردیم یکی از زیباترین کشورهای قاره اروپا است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. اگر بخواهیم درباره هر یک از این جاذبه های بنویسیم باید روزها را به‌نقد و بررسی درباره تک‌تک شهرهای این کشور بپردازیم.

در این بخش اشاره‌ای کوچک به شهرهای برتر و فوق العاده ایتالیا می کنیم.

  • اگر به تاریخ علاقه دارید و می خواهید از بناهای بی نظیر تاریخی دیدن کنید باید شهر دیدنی رم یکی از انتخاب های شما باشد. اگر برای اولین بار قصد سفر به ایتالیا را دارید حتما از رم دیدن کنید. سفر به ایتالیا بدون دیدن رم درست مانند سفر فرانسه و نرفتن به پاریس می ماند.
  • درباره الماس شهرهای شناور شنیده اید؟ بی شک نام شهر ونیز در خاطر شما آمد. ونیز از بی نظیرترین شهرهای جهان است که به خاطر کانال های آبی درون آن بسیار معروف است. ونیز طوری طراحی شده است که گویا بر روی آب شناور است.
  • سومین شهری که رد سفر به ایتالیا باید از آن دیدن کنید، میلان است. این شهر بی نظیر و دیدنی به عنوان ثروتمندترین شهر کشور ایتالیا شناخته می شود. همان طور که گفتیم میلان پایتخت مد در جهان است و بیشتر علاقه مندان به مد در این شهر مشغول به فعالیت هستند.
  • چهارمین شهر معروف و دیدنی کشور ایتالیا که جاذبه های گردشگری ایتالیا را تکمیل می کند شهر جنوا است. جنوا به عنوان شهر بندری ایتالیا و البته یکی از مهم ترین شهرهای این کشور شناخته می شود. در جنوا جریان زندگی را می توانید به نظاره بنشینید.
  • اگر از شلوغی و تکاپو لذت می برید می توانید به شهر دیدنی و بی نظیر ناپل سفر کنید. در این شهر که در جنوب رم واقع شده است می توانید آفتاب بگیرید و از موزه های تاریخی و هنری دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *