ویزای شنگن سوئد
ویزای شنگن سوئد ، مشاوره و خدمات رایگان
ژوئن 13, 2018
وقت سفارت ایتالیا
وقت سفارت ایتالیا و راهنمای گرفتن آن
جولای 21, 2018

وقت تجاری سفارت ایتالیا

وقت تجاری سفارت ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای موردتوجه ایرانی هایی است که قصد مهاجرت از کشور را دارند. جمع کثیری از این افراد با رویای کار کردن و تجارت در بازار کار پویای ایتالیا راهی این کشور می شوند. این دسته از افراد برای ورود به ایتالیا و تجارت در این کشور ملزم به دریافت ویزای کاری ایتالیا هستند و قاعدتاً به رزرو وقت تجاری سفارت ایتالیا نیاز دارند زیرا مرجع صادرکننده ویزای کاری و تجاری ایتالیا، سفارت این کشور واقع در نقاط مختلف دنیا است. البته شهروندان ایرانی برای گرفتن وقت تجاری سفارت ایتالیا بهتر هست که از طریق سفارت ایتالیا واقع در تهران اقدام کنند تا متحمل پرداخت هزینه های اضافی جهت رفت و آمد به کشور ثالث نشوند.

صرفنظر از اینکه برای گرفتن وقت تجاری سفارت ایتالیا به کدام سفارت مراجعه کنیم؛ پروسه رزرو وقت تجاری سفارت ایتالیا روند کاملاً معین و مشخصی دارد که در ادامه با این فرآیند آشنا خواهیم شد. اما قبل از اینکه در مورد روند وقت تجاری سفارت ایتالیا صحبت کنیم بهتر می دانیم که ابتدا در مورد شرایط لازم برای اخذ ویزای کاری ایتالیا توضیحاتی ارائه دهیم.

شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری ایتالیا

ایتالیا کشوری پیشرفته و نسبتاً مرفه است که در ردیف کشورهای اصطلاحاً جهان اول قرار دارد؛ کشوری که کار و زندگی در آن می تواند رویای مردم کشورهای کمتر توسعه یافته باشد؛ مردمانی که با هدف پیدا کردن کاری مناسب و تجربه زندگی با رفاه اجتماعی تصمیم می گیرند که زادگاه خود را ترک و در کشوری غریبه زندگی کنند. اما این افراد نمی توانند هر زمانی که تصمیم به مهاجرت گرفتند بلافاصله تصمیم خود را عملی کنند.

در حقیقت پروسه مهاجرت، امری نسبتاً دشوار است و به زمینه سازی های زیادی نیاز دارد. به عنوان مثال شخصی که به مرحله رزرو وقت تجاری سفارت ایتالیا رسیده است؛ قبل از آن راه نسبتاً طولانی را پیموده است. شخصی که می خواهد برای کار و تجارت به ایتالیا برود؛ قطعاً به ویزا و رزرو وقت تجاری سفارت ایتالیا نیاز دارد اما سفارت در صورتی به او وقت می دهد که وی شرایط لازم برای دریافت ویزا را فراهم کرده باشد.

 

درخواست ویزای کاری ایتالیا

فردی که برای اخذ ویزای کاری ایتالیا درخواست می دهد حتماً باید از سوی یک کارفرمای مقیم ایتالیا دعوتنامه کاری دریافت کرده باشد؛ در غیر این صورت با درخواست وی موافقت نخواهد شد. کارفرمای ایتالیایی هم برای اینکه بتواند برای فرد خارجی دعوتنامه کاری ارسال کند؛ راه نسبتاً طولانی در پیش دارد. طبق قوانین حاکم بر اتحادیه اروپا، کارفرمای ایتالیایی برای استخدام نیروی جدید ابتدا باید به اداره کار ایتالیا ثابت کند که شرکت یا کارگاه وی از نظر سوددهی شرایط مناسبی دارد و توانایی استخدام نیروی جدید را دارد.

بعد از اثبات سوددهی، کارفرما موظف است که داوطلبین ایتالیایی را در اولویت قرار دهد؛ بدین صورت که به مدت نود روز در سرتاسر ایتالیا آگهی استخدام بدهد و شرایط داوطلبینی که پیدا می شوند را بررسی کند اگر در بین این افراد، فردی با شرایط مندرج در آگهی وجود داشت که پروسه استخدام به پایان می رسد و کارفرما راهی جز استخدام داوطلب موردنظر را نخواهد داشت. اما اگر در بین داوطلبین شخصی مناسب با فرصت شغلی مدنظر پیدا نشد؛ حالا کارفرما موظف است که نیروهای کاری مقیم اتحادیه اروپا را در اولویت قرار دهد؛ بدین صورت که به مدت نود روز دیگر هم در سرتاسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی استخدام نشر دهد.

در این مدت هم اگر شخصی با شرایط مندرج در آگهی استخدام پیدا شود؛ پروسه استخدام به همینجا ختم می شود و کارفرما باید این فرد را استخدام کند. اما اگر طی این سه ماه هم باز شخص واجدشرایط پیدا نشد؛ تازه کارفرما اجازه خواهد داشت که برای استخدام یک فرد خارج از اتحادیه اروپا اقدام کند. برای انجام این امر کارفرما باید از اداره مهاجرت ایتالیا اجازه بگیرد و با شخص خارجی قرارداد کاری ببندد. در قرارداد باید مقدار دستمزد و شرایط کاری فرد به وضوح قید شوند.

سپس کارفرما باید برای فرد استخدام شده دعوتنامه کاری ارسال کند. حالا شخصی که دعوتنامه دریافت کرده است می تواند برای اخذ ویزا اقدام کند و برای گرفتن وقت تجاری سفارت ایتالیا درخواست دهد. در بخش بعدی مقاله با روند گرفتن وقت تجاری سفارت ایتالیا آشنا خواهیم شد.

روند گرفتن وقت تجاری سفارت ایتالیا

همانطور که گفتیم پروسه گرفتن وقت تجاری سفارت ایتالیا کاملاً واضح و روشن است. در واقع رزرو وقت تجاری سفارت ایتالیا تنها به صورت اینترنتی ممکن هست. روش کار بدین صورت است که ابتدا باید در وب سایت سفارت ایتالیا ثبت نام کنیم و برای خود و سایر همراهانمان به صورت جداگانه حساب کاربری ایجاد کنیم. در مرحله بعد می بایست فرم درخواست وقت تجاری سفارت ایتالیا را پر کنیم که تکمیل این فرم هم برای تک تک همراهان به صورت جداگانه الزامی است.

اگر پاسخ هایی که به سوالات مندرج در فرم می دهیم واضح و سرراست نباشند به احتمال فراوان سفارت به ما وقت نمی دهد. بعد از پر کردن فرم ها باید منتظر بمانیم تا وقت های سفارت ایتالیا باز شوند. متاسفانه سفارت ایتالیا هیچ برنامه ای برای اعلام وقت های آزاد ندارد و هر لحظه ممکن است که جدول وقت های آزاد را اعلام کند. بنابراین باید بسیار مواظب باشیم تا به محض باز شدن وقت ها با توجه به زمان سفرمان به ایتالیا، مناسبترین وقت ممکن را انتخاب کنیم. البته انتخاب وقت توسط ما بمنزله رزرو شدن وقت سفارت ایتالیا نیست؛ وقت سفارت زمانی رزرو شده محسوب می شود که سفارت برای ما یک تاییدیه ارسال کند؛ در غیر این صورت وقت موردنظر تایید نشده است و ملزم به انتخاب وقت دیگری هستیم.

بعد از اینکه موفق به گرفتن وقت تجاری سفارت ایتالیا شدیم بهتر است که در فاصله بین رزرو وقت تا روز مصاحبه به فکر تدارک مدارک موردنیاز برای اخذ ویزا باشیم چون در روز مصاحبه باید مدارک موردنیاز را به سفارت تحویل دهیم و اگر پرونده ما ناقص باشد سفارت از صدور ویزا برای ما ممانعت می کند.

از جمله مدارکی که برای اخذ ویزای تجاری بسیار مهم هستند می توانیم به دعوتنامه کاری از طرف شرکت ایتالیایی اشاره کنیم یا اگر در حال حاضر در استخدام یک شرکت ایرانی هستیم که قرار است این شرکت ما را به یک شرکت ایتالیایی منتقل کند باید از طرف شرکت ایرانی هم معرفی نامه داشته باشیم و یا اگر در استخدام هیچ شرکت ایرانی نیستیم حتماً باید ثابت کنیم از توان مالی کافی برخوردار هستیم.

جهت اخذ وقت سفارت کلیه کشورها با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *