ویزای شنگن سوئد ، مشاوره و خدمات رایگان

وقت سفارت سوئد
وقت سفارت سوئد ، راهنمایی هزینه ها و مدارک لازم
ژوئن 13, 2018
وقت تجاری سفارت ایتالیا
ژوئن 17, 2018

ویزای شنگن سوئد ، مشاوره و خدمات رایگان

ویزای شنگن سوئد

ویزای شنگن سوئد

به دلیل ازدیاد متقاضیان ویزای شنگن سوئد در ایران تصمیم داریم که امروز در مورد ویزای شنگن سوئد صحبت کنیم؛ پس اگر شما هم مایل هستید که اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید با ما همراه شوید. در این مطلب ابتدا با شرایط زندگی در کشور سوئد آشنا خواهیم شد؛ سپس اطلاعاتی در مورد انواع ویزای شنگن سوئد کسب خواهیم کرد و در پایان با روند اخذ ویزای شنگن سوئد آشنا خواهیم شد.

شرایط زندگی در کشور سوئد

شما به عنوان متقاضی دریافت ویزای شنگن سوئد ابتدا لازم است که اطلاعات خود در مورد کشور سوئد و شرایط زندگی در سوئد را کامل کنید.

سوئد کشوری با حدود نه میلیون جمعیت است که در شمال اروپا قرار دارد و با کشورهای نروژ، فنلاند، دانمارک، دریای بالتیک و خلیج بوتنی همسایه است. از نظر مساحت، سوئد تقریبا هم اندازه کشور همسایه ما یعنی عراق است اما از نظر کیفیت استانداردهای زندگی این دو کشور به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند. البته تا قبل از جنگ جهانی دوم، سوئد کشوری به مراتب فقیرتر از عراق کنونی بود اما بعد از جنگ جهانی و کشف نفت در سوئد، اقتصاد این کشور به کل متحول شد؛ به گونه ای که امروزه هم ردیف بهترین و ثروتمندترین کشورهای دنیا قرار دارد که این نکته می تواند برای متقاضیان ویزای شنگن سوئد حائز اهمیت باشد.

اگرچه کشف نفت منجر به رشد چشمگیر اقتصاد سوئد شد اما امروزه بخش قابل توجهی از نظام اقتصادی این کشور وابسته به صادرات محصولات غیرنفتی است؛ به گونه ای که در حال حاضر حدود ۳۵ درصد لواز درآمد این کشور ناشی از صادرات محصولات چوبی، آهنی و فولادی می باشد.

شهروندان سوئدی در کنار بهره مندی از یک نظام اقتصادی قدرتمند از استانداردهای بالای زندگی، رفاه اجتماعی، بهداشت عمومی، آزادی آموزشی و… نیز برخوردار هستند. پس با این تفاسیر انتظار می رود که هزینه های زندگی در این کشور مرفه و امن اروپایی نسبتا بالا باشد. به عنوان مثال اگر بخواهید در سوئد زندگی کنید باید ماهیانه حدود دو تا شش هزار کرون بابت اجاره مسکن و چیزی حدود هشتصد تا هزار کرون بابت هزینه خورد و خوراک پرداخت نمایید. همچنین ماهانه باید حدود پانصد، دویست و پنجاه و سیصد کرون نیز بابت هزینه جابه جایی، حق بیمه و انرژی بپردازید.

اما از طرف دیگر چون درآمد ماهانه هر سوئدی به طور میانگین بیست هزار کرون است؛ فرد برای تامین هزینه های زندگی خود به مشکل برنخواهد خورد. بنابراین اگر شما هم به فکر مهاجرت به سوئد هستید تا زمانی که موفق به اخذ اقامت دائم سوئد نشوید؛ تا حدی سنگینی هزینه های زندگی در این کشور را احساس خواهید کرد اما بعد از دریافت اقامت دائم شاهد برقراری ارتباطی معقول بین هزینه های زندگی و سطح درآمد خود خواهید شد.

حالا که تا حدودی با شرایط زندگی در سوئد آشنا شدید اجازه دهید که به بحث اصلی مقاله یعنی ویزای شنگن سوئد برگردیم. در بخش بعدی خواهیم دید که برای سفر به سوئد به چه نوع ویزایی نیاز داریم و در واقع با انواع ویزای شنگن سوئد آشنا خواهیم شد.

انواع ویزای شنگن سوئد

 

انواع ویزای شنگن سوئد

صرفنظر از هدف و قصد ما از سفر یا مهاجرت به سوئد، برای ورود به این کشور ملزم به اخذ ویزا هستیم. در واقع چون دولت سوئد از هم پیمانان معاهده معروف شنگن بشمار می رود؛ شهروندان کشورهای خارج از معاهده شنگن از جمله ایرانی ها برای ورود به سوئد موظب به دریافت ویزای شنگن سوئد هستند. اما لازم است بدانیم که ویزای شنگن سوئد خود در انواع متفاوتی صادر می شود که به موجب دریافت هریک از آنها از امتیازات متفاوتی بهره مند خواهیم شد. به عنوان مثال یک نوع از ویزای شنگن سوئد تحت نام ویزای عبوری صادر می شود که اگر این نوع ویزا را دریافت کنیم تنها اجازه خواهیم داشت که از طریق هوایی وارد یکی از فرودگاه های کشور سوئد شویم و بدون اینکه فرودگاه را ترک کنیم باز هم از طریق هوایی به یک کشور دیگر سفر کنیم.

در حقیقت ویزای عبوری به ما اجازه اقامت در سوئد را نمی دهد. نوع دیگری از ویزای شنگن سوئد که ویزای ترانزیت نامیده می شود نیز درست مشابه با ویزای عبوری است اما با این تفاوت که اجازه خروج از فرودگاه و ترک زمینی سوئد را به ما می دهد. بنابراین اگر قصد اقامت در سوئد را نداریم و فقط لازم است که ابتدا وارد سوئد شویم و از آنجا به سمت مقصد اصلی خود سفر کنیم باید ویزای عبوری یا ترانزیت دریافت کنیم. لازم به ذکر است که مدت اعتبار ویزاهای عبوری و ترانزیت سوئد در یک بازه شش ماهه حداکثر نود روز است.

اما ویزاهای اقامتی سوئد تحت عناوین ویزاهای شینگن توریستی یا ملی صادر می شوند. ویزای توریستی سوئد، ویزای اقامتی کوتاه مدت این کشور است که اگر موفق به دریافت آن شویم اجازه خواهیم داشت در یک دوره شش ماهه، نود روز در خاک سوئد اقامت داشته باشیم. بنابراین اگر قرار است که برای بازدید از کشور سوئد، دیدن اقوام و دوستان مقیم سوئد، شرکت در یک سمینار یا کارگاه، شرکت در یک رویداد ورزشی و… به سوئد سفر کنیم باید ویزای توریستی این کشور را اخذ کنیم. اما اگر لازم است که مدت زمانی بیش از نود روز در سوئد اقامت داشته باشیم باید ویزای ملی دریافت کنیم. به عنوان مثال برای ادامه تحصیل یا کار کردن به ویزای ملی نیاز خواهیم داشت.

حالا که اطلاعاتی در مورد انواع ویزای شنگن سوئد کسب کردیم بهتر است که با روند گرفتن وقت سفارت سوئد جهت اخذ ویزا نیز آشنا شویم.

روند گرفتن وقت سفارت سوئد

همانطور که گفتیم اخذ ویزای شنگن سوئد لازمه ورود به سوئد است. برای دریافت ویزای شنگن سوئد باید از طریق سفارت این کشور واقع در تهران اقدام کنیم. پس قبل از هر اقدامی ابتدا باید از سفارت سوئد وقت بگیریم که روند انجام کار بدین طریق است:

  • ثبتنام در سایت رسمی سفارت سوئد
  • تکمیل و ارسال فرم درخواست ویزای شنگن سوئد
  • پرداخت آنلاین هزینه صدور ویزای شنگن سوئد
  • انتخاب مناسبترین وقت ممکن از بین وقت های آزاد سفارت سوئد
  • دریافت تاییدیه از طرف سفارت
  • مراجعه حضوری به سفارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *