وقت سفارت فرانسه
وقت سفارت فرانسه فوری و تضمینی
ژوئن 10, 2018
وقت سفارت انگلیس
وقت سفارت انگلیس
ژوئن 11, 2018

ویزای شنگن فرانسه فقط 950 هزار تومان

ویزای شنگن فرانسه

ویزای شنگن فرانسه

ویزای شنگن فرانسه یکی از مباحث رایج و پرطرفدار در دنیای مهاجرت بشمار می رود؛ به گونه ای که در اطراف بسیاری از ما افرادی وجود دارند که سودای مهاجرت به فرانسه را در سر دارند. علاوه بر این افراد، عده زیادی هم رویای تماشای بناهایی نظیر برج ایفل یا کلیسای نوتردام را دارند؛ رویاهایی که با اخذ ویزای شنگن فرانسه رنگ واقعیت به خود می گیرند. اگر شما هم در ردیف این افراد قرار دارید بهتر است که با ما همراه شوید چون ما امروز می خواهیم در مورد ویزای شنگن فرانسه صحبت کنیم.

قبلا در مورد وقت سفارت فرانسه توضیح دادیم حال قصد داریم به توضیح ویزای شنگن فرانسه بپردازیم. اگر قبلاً ویزای شنگن گرفته باشید پس حتما می دانید که چرا ویزای برخی از کشورها از جمله فرانسه، عنوان شنگن به خود می گیرد؛ در غیر این صورت ممکن است که اطلاعات چندانی در مورد ویزای شنگن نداشته باشید. از این رو ما تصمیم داریم ابتدا در مورد مفهوم  ویزای شنگن فرانسه صحبت کنیم؛ سپس انواع ویزای شنگن فرانسه را معرفی کنیم و در پایان شما را با پروسه اخذ ویزای شنگن فرانسه آشنا کنیم.

منظور از ویزای شنگن فرانسه چیست؟

حدود سی سال پیش یعنی در دهه ۱۹۸۰ میلادی، سران فرانسه به همراه روسای پنج کشور اروپایی دیگر یعنی آلمان، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ گرد هم جمع شدند و معاهده ای تحت عنوان معاهده شنگن را تدوین و تصویب کردند. به موجب معاهده شنگن، مرزهای بین پنج کشور مذکور برداشته شدند یعنی مردم هریک از این کشورها برای ورود به چهار کشور دیگر از دریافت ویزا معاف هستند. در حقیقت هدف معاهده شنگن خلق اروپای بدون مرز است. از طرف دیگر مردم کشورهایی غیر از پنج کشور مذکور اگر ویزای یکی از این پنج کشور را دریافت کنند با استفاده از همان ویزا می توانند به چهار کشور دیگر نیز سفر کنند.

با گذشت زمان کشورهای بیشتری مانند ایتالیا، اسپانیا، لهستان، مجارستان، جمهوری چک، سوئد، نروژ، یونان، لتونی، اسلوونی، مالت، ایسلند و… به معاهده شنگن پیوستند. امروزه اصطلاحا به ویزای کشورهای عضو معاهده شنگن، ویزای شینگن و به مجموع خاک کشورهای عضو معاهده شنگن، منطقه شنگن گفته می شود.

پس طبق آنچه گفتیم ویزای شنگن فرانسه می تواند مجوز ورود ما به تمامی منطقه شنگن محسوب شود. حالا که می دانید منظور از ویزای شنگن فرانسه چیست؛ اجازه دهید ببینیم که ویزای شنگن فرانسه تحت چه عناوینی و با چه کاربردهایی صادر و عرضه می شود.

ویزای شنگن فرانسه تحت چه عناوینی و با چه کاربردهایی صادر و عرضه می شود؟

همانطور که گفتیم ویزای کشورهای عضو معاهده شنگن اصطلاحا ویزای شنگن نامیده می شود اما خود ویزای شنگن تحت عناوین مختلفی صادر می گردد که هریک کاربردی متفاوت نیز دارند. در واقع ویزای شنگن در چهار گروه کلی قرار می گیرند که به ترتیب ویزای شنگن نوع A، B، C و D نامیده می شوند. البته ویزاهای شنگن را با نام های ویزای عبوری (A)، ویزای ترانزیت (B)، ویزای توریستی (C) و ویزای ملی (D) نیز شناخته می شوند. ویزای شنگن فرانسه نیز شامل این تقسیم بندی کلی می گردد.

  • ویزای شنگن فرانسه نوع A یا همان ویزای عبوری، ویزای اقامتی نیست یعنی دارندگان این نوع ویزا حتی یک روز هم حق اقامت در خاک فرانسه را ندارند. در حقیقت فردی که موفق به دریافت ویزای شنگن فرانسه نوع عبوری می شود فقط می توانند به فرانسه سفر کند و از راه هوایی به کشوری خارج از منطقه شنگن برود؛ یعنی حتی حق خروج از فرودگاه فرانسه را نیز ندارد. مدت اعتبار ویزای عبوری فرانسه نود روز است و نهایتا هر شش ماه یک بار برای فرد صادر می شود.
  • ویزای شنگن فرانسه نوع B یا همان ویزای ترانزیت نیز ویزایی غیر اقامتی است یعنی دارندگان این نوع ویزا هم حق اقامت در فرانسه را ندارند. در واقع صاحب ویزای ترانزیت فرانسه می تواند به فرانسه سفر کند؛ از فرودگاه خارج شود و از راه زمینی به کشوری خارج از منطقه شنگن برود. ویزای شنگن فرانسه نوع ترانزیتی نیز مانند ویزای عبوری این کشور نود روز اعتبار دارد و در هر شش ماه فقط یک مرتبه قابل دریافت است.
  • ویزای شنگن فرانسه نوع C یا ویزای توریستی، ویزایی اقامتی است و همانطور که از اسمش مشخص هست مناسب توریست ها می باشد. علاوه بر توریست ها، افرادی که قرار است مدت زمان کوتاهی در فرانسه اقامت داشته باشند نیز می توانند ویزای توریستی دریافت کنند مانند افرادی که برای شرکت در یک ورکشاپ یا برای مداوای پزشکی به فرانسه سفر می کنند. مدت اعتبار ویزای توریستی فرانسه حداکثر سه ماه است یعنی دارندگان ویزای شنگن فرانسه نوع توریستی می توانند سه ماه در خاک فرانسه اقامت داشته باشند. لازم به ذکر است که ویزای توریستی فرانسه در ردیف پرطرفدارترین انواع ویزاهای این کشور قرار دارد.
  • ویزای شنگن فرانسه نوع D یا همان ویزای ملی مانند ویزای توریستی اقامتی اما بلندمدت است. ویزای ملی فرانسه خود تحت عناوین مختلف و با کاربردهای متفاوت مانند تحصیلی، کاری و… صادر و عرضه می شود. مدت اعتبار ویزای ملی فرانسه بسته به نوع و کاربرد آن متفاوت است.

در این بخش از مقاله با انواع ویزای شنگن فرانسه آشنا شدید؛ اگر مایلید که اطلاعاتی هم در مورد نحوه دریافت ویزای شنگن فرانسه کسب کنید در بخش بعدی مقاله نیز با ما همراه شوید.

برای اخذ ویزای شنگن فرانسه به چه نحوی باید اقدام کرد؟

پروسه اخذ ویزای شنگن فرانسه نیز درست مانند پروسه اخذ ویزای بسیاری از کشورها با گرفتن وقت سفارت شروع می شود. پس برای دریافت ویزای شنگن فرانسه ابتدا باید وقت سفارت فرانسه را تنظیم کرد. برای انجام این امر اول باید فرم دریافت ویزای شنگن فرانسه را دریافت و تکمیل نمود. فرم دریافت ویزای شنگن فرانسه از وب سایت سفارت فرانسه یا از بخش ویزای سفارت قابل تهیه است. بعد از تهیه و تکمیل فرم باید آن را به ایمیل رسمی سفارت فرانسه ارسال کرد. سفارت بعد از دریافت ایمیل، درخواست متقاضی را بررسی می کند و در صورت صلاح دید به وی وقت می دهد.

سفارت با ارسال یک ایمیل وقت موردنظر را به متقاضی اعلام می کند. متقاضی پس از دریافت ایمیل ملزم است که در تاریخ مقرر و در راس ساعت اعلام شده در سفارت حضور پیدا کند. سفارت فرانسه با مراجعه کنندگان مصاحبه می کند؛ از آنها انگشت نگاری به عمل می آورد و مدارک لازم برای صدور ویزا را از آنها دریافت می کند. اگر تمامی امور به خوبی پیش برود و خللی در روند کار پیش نیاید؛ همچنین اگر مدارک متقاضی کامل باشند؛ سفارت در نهایت اقدام به صدور ویزا برای وی می کند و همانطور که گفتیم دریافت ویزای شنگن فرانسه می تواند مقدمه سفری رویایی به سرتاسر منطقه شنگن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *