وقت سفارت ایتالیا
وقت سفارت ایتالیا و راهنمای گرفتن آن
جولای 21, 2018
وقت سفارت بلژیک
وقت سفارت بلژیک و اخذ ویزای توریستی
جولای 22, 2018

ویزای شینگن ایتالیا توریستی و تجاری

ویزای شینگن ایتالیا

لذت عکاسی از کانال های رنگارنگ ونیز، قدم زدن در شهر زیبای فلورانس، تماشای مخروبه های باستانی روم، گرفتن حمام آفتاب در سواحل فیروزه ای رنگ سیسیلی و…  می تواند دلیل سفر خیل عظیمی از توریست هایی باشد که قصد سفر به ایتالیا را دارند؛ دلیلی محکم که هرساله هزاران توریست را به ایتالیا می کشاند. ایتالیا از دیرباز مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی نیز به حساب می رفته است اما علی رغم روابط نسبتاً پایدار بین ایران و ایتالیا، ایرانی ها برای سفر به ایتالیا باید ویزای شینگن ایتالیا را دریافت کنند.

ویزای شینگن ایتالیا

اگر قبلاً به ایتالیا یا سایر کشورهای عضو منطقه شینگن سفر کرده باشید پس حتماً می دانید که منظور از ویزای شینگن ایتالیا و به طور کلی ویزای شینگن چیست اما اگر تا به حال چنین سفری را تجربه نکرده اید ممکن است که اطلاعات چندانی در مورد ویزای شینگن ایتالیا نداشته باشید. اگر می خواهید با بحث ویزای شینگن ایتالیا بیشتر آشنا شوید؛ این مقاله را بخوانید. در این مطلب ابتدا خواهیم دید که منظور از ویزای شینگن ایتالیا چیست و سپس با انواع ویزای شینگن ایتالیا آشنا خواهیم شد.

منظور از ویزای شینگن ایتالیا چیست؟

ویزای شینگن ایتالیا، مجوز ورود شما به ایتالیا و سایر کشورهای واقع در منطقه شینگن است. منطقه شینگن شامل خاک تمام کشورهایی هست که در پیمان شینگن مشارکت داشته اند. اما پیمان شینگن، پیمانی است که حدود سی سال پیش بین تعدادی از کشورهای اروپایی منعقد شد که هدف از عقد این قرارداد، خلق اروپای بدون مرز بود. در حقیقت به موجب قرارداد شینگن، مردم کشورهای عضو این پیمان می توانند بدون اخذ ویزا به سایر کشورهای عضو پیمان سفر کنند و حتی تا نود روز نیز در این کشورها سکونت داشته باشند.

از طرف دیگر مردم کشورهای خارج از پیمان شینگن اگر موفق به اخذ ویزای شینگن یکی از کشورهای عضو پیمان شوند؛ آنگاه با استفاده از همان ویزا می توانند وارد تمام کشورهای منطقه شینگن شوند. پیمان شینگن نخستین بار بین کشورهای آلمان، هلند، فرانسه، بلژیک و لوکزامبورگ بسته شد که بعدها ایتالیا و کشورهای دیگری از جمله اسپانیا، لهستان، پرتقال، مجارستان، جمهوری چک، یونان، دانمارک، اسلوونی، فنلاند، اسلواکی، لتونی، ایسلند، مالت، سوئد، نروژ و اتریش نیز به این پیمان پیوستند. بنابراین ویزای شینگن ایتالیا می تواند مجوز ورود شما به ایتالیا و تمامی کشورهای نامبرده تلقی شود.

نحوه گرفتن ویزای شینگن ایتالیا :

اگر می خواهید از مزایای ویزای شینگن ایتالیا بهره مند شوید باید با فراهم کردن مدارک لازم، تقاضای خود مبنی بر صدور ویزای شینگن ایتالیا را ارائه دهید. برای انجام این امر ابتدا باید از طریق سایت سفارت ایتالیا، وقت سفارت ایتالیا را بگیرید. بدین نحو که ابتدا در سایت رسمی سفارت ایتالیا ثبت نام کنید و برای خود و سایر همراهانتان به صورت جداگانه، حساب کاربری بسازید. دقت داشته باشید که ساخت حساب کاربری برای تمام مسافران آتی ایتالیا صرفنظر از شرایط سنی آنها الزامی است. بعد از ساخت حساب کاربری باید فرم درخواست ویزای شینگن ایتالیا را به صورت آنلاین پر کنید.

تکمیل فرم ویزای شنگن ایتالیا :

تکمیل فرم مذکور نیز برای هریک از افراد باید به صورت جداگانه انجام شود. حتی اگر کودکی با سن کمتر از 12 سال نیز در لیست همراهان شما قرار دارد برای وی نیز باید یک فرم مجزا پر کنید. در مرحله بعد به صفحه حاوی وقت­های آزاد سفارت ایتالیا راهنمایی خواهید شد. با توجه به وقت های موجود باید نزدیکترین و مناسبترین وقت را درخواست دهید. اگر سفارت با درخواست شما موافق باشد؛ یک تاییدیه برای شما ارسال خواهد کرد. بعد از گرفتن وقت سفارت ایتالیا باید درست در روز و ساعت رزرو شده در سفارت حضور پیدا کنید. خوشبختانه مراجعه حضوری کودکان زیر 12 سال الزامی نیست. در سفارت ایتالیا، افسر صدور ویزای شینگن ایتالیا با شما مصاحبه خواهد کرد؛ از شما انگشت نگاری به عمل خواهد آورد و مدارک موردنیاز برای صدور ویزای شینگن ایتالیا را از شما دریافت خواهد کرد.

هزینه ویزای شنگن ایتالیا :

ضمناً هزینه صدور ویزای شینگن ایتالیا نیز به صورت نقدی و به واحد یورو به مبلغ 85 یورو از شما دریافت خواهد شد. اگر تمامی مراحل مذکور را به درستی انجام دهید و نوع ویزای موردنیازتان را به درستی انتخاب کرده باشید؛ موفق به اخذ ویزای شینگن ایتالیا خواهید شد. در ادامه انواع ویزای شینگن ایتالیا معرفی می شوند.

انواع ویزای شینگن ایتالیا

ویزای شینگن ایتالیا در انواع مختلفی عرضه می شود که به موجب دریافت هریک از انواع آن از شرایط و امتیازات متفاوتی برخوردار خواهید شد. به طور کلی ویزای شینگن ایتالیا و همچنین ویزای شینگن تمام کشورهای عضو پیمان شینگن در سه نوع ویزای شینگن عادی، ویزای شینگن محدود و ویزای شینگن ملی صادر و عرضه می شوند.

ویزای شینگن ایتالیا نوع عادی برای افرادی صادر می شود که قرار است حداکثر نود روز در خاک ایتالیا یا در سایر کشورهای واقع در منطقه شینگن سکونت داشته باشند. در حقیقت ویزای شینگن عادی مجوز ورود شما به تمامی کشورهای عضو منطقه شینگن هست. لازم به ذکر است که اعتبار ویزای شینگن ایتالیا نوع عادی طی یک دوره شش ماه، نود روز است. بنابراین ویزای شینگن عادی مناسب توریست هایی است که می خواهند به مدت سه ماه از تعداد زیادی کشور اروپایی دیدن کنند؛ همچنین این ویزا برای افرادی که قرار است به ملاقات دوستان و اقوام بروند یا می خواهند در یک رویداد علمی یا ورزشی شرکت کنند نیز مناسب است.

ویزای شینگن ایتالیا نوع محدود مجوز سکونت چند تا نود روزی شما در خاک ایتالیا است. اما اگر می خواهید علاوه بر ایتالیا به تعداد معینی از کشورهای دیگر واقع در منطقه شینگن نیز سفر کنید؛ هنگام دریافت ویزای شینگن محدود حتماً باید درخواست دهید که نام کشورهای موردنظرتان نیز در ویزا قید شود؛ در غیر این صورت تنها اجازه ورود به ایتالیا را خواهید داشت. به عنوان مثال اگر قرار است به ایتالیا، اسپانیا و لهستان سفر کنید باید از سفارت درخواست کنید که نام اسپانیا و لهستان را نیز در ویزای شینگن ایتالیا نوع محدود ذکر کند. اعتبار ویزای شینگن محدود نیز مانند ویزای عادی در هر شش ماه، نود روز است.

ویزای شینگن ایتالیا نوع ملی، ویزای اقامتی بلندمدت است و مختص افرادی است که لازم هست مدت زمان زیادی را در ایتالیا حضور داشته باشند. به عنوان مثال اگر قرار است برای ادامه تحصیل یا کار کردن به ایتالیا سفر کنید باید ویزای شینگن ملی دریافت نمایید. به موجب اخذ ویزای شینگن ایتالیا نوع ملی می توانید به سایر کشورهای منطقه شینگن نیز سفر کنید.

برای گرفتن وقت سفارت و ویزای شینگن با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *