ثبت نام ویزای کانادا
ثبت نام ویزای کانادا , اخذ ویزای کانادا 5 ساله
جولای 31, 2018
وقت سفارت امریکا
وقت سفارت امریکا
آگوست 1, 2018

ویزای شینگن پرتغال

ویزای شینگن پرتغال : پرتغال، غربیترین سرزمین قاره سبز است که در کنار اسپانیا قرار دارد. پرتغال به همراه تنها همسایه خود یعنی اسپانیا، جزیره ایبری را تشکیل می دهد. کشور پرتغال شامل دو منطقه کلان شهر تحت عناوین لیسبون و پورتو است که از زیبایی های بیشماری برخوردار هستند. زیبایی های طبیعی و مصنوعی پرتغال، بستری برای خلق سفری جذاب و مفرح به حساب می روند. کافی است یک بار از پرتغال دیدن کنید؛ آنگاه قادر خواهید بود که به راحتی اطرافیان خود را برای دیدن این سرزمین ترغیب نمایید. پرتغال، لذت تماشای غروب خورشید در دل دریا، هیجان مسافرت با تراموا در دل شهرهای تاریخی، آموزش موج سواری حرفه ای، قدم زدن در سواحل شگفت انگیز، نوشیدن قهوه های بینظیر و… را به مهمانان خود هدیه می دهد.

ویزای شینگن پرتغال

اگر شما هم مانند ما برای تماشای پرتغال وسوسه شده اید؛ باید به فکر تهیه ویزای شینگن پرتغال باشید. برای دریافت ویزای شینگن پرتغال باید به سفارت پرتغال واقع در تهران مراجعه کنید. قدم اول برای انجام این امر، گرفتن وقت سفارت پرتغال است که به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی سفارت پرتغال قابل انجام است. بعد از گرفتن وقت سفارت پرتغال می بایست در زمان تعیین شده به سفارت مراجعه کنید.

سفارت پرتغال با متقاضیان ویزای شینگن پرتغال مصاحبه می کند. افسر سفارت، سوالاتی در مورد مشخصات فردی شما، هدف شما از سفر به پرتغال، شرایط اقتصادی شما، دلایل شما برای بازگشت به ایران، نحوه تامین هزینه های سفر به پرتغال و… از شما می پرسد. پاسخ هایی که می دهید باید با آنچه در حین ثبت نام اینترنتی ارائه کرده اید؛ یکسان باشند. وجود تناقض در حرف های شما باعث می شود افسر سفارت شما را از دریافت ویزای شینگن پرتغال محروم کند. علاوه بر مصاحبه، سفارت از شما انگشت نگاری نیز خواهد کرد. همچنین یک سری مدرک و سند نیز از شما طلب خواهد کرد.

شرایط ویزا پرتغال

اگر مدارکی که ارائه می دهید کامل نباشند؛ پروسه صدور ویزای شینگن پرتغال برای شما با مشکل مواجه می شود. به طور معمول در لیست مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای شینگن پرتغال، مواردی نظیر مدارک شناسایی، عکس پرسنلی، پاسپورت، فرم درخواست ویزای شینگن پرتغال، گواهی تمکن مالی از سوی بانک، پرینت گردش حساب بانکی، معرفی نامه شغلی، رسید رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما، رسید رزرو هتل در پرتغال، دعوتنامه، بیمه نامه مسافرتی، اسناد مالکیت و برنامه سفر دیده می شود. علاوه بر مدارک مذکور احتمالا به اسناد و مدارک دیگری نیز نیاز خواهید داشت.

اینکه به چه مدارکی دیگری نیاز دارید؛ به نوع ویزا درخواستی شما بستگی دارد. در واقع ویزای شینگن پرتغال در انواع مختلف و تحت عناوین متفاوتی صادر می شود که برای اخذ هریک از آنها ملزم به ارائه یک سری سند و مدرک دیگر نیز هستید. به عنوان مثال اگر خواهان ویزای تحصیلی هستید باید مدارکی نظیر گواهی اخذ پذیرش تحصیلی، مدارک تحصیلی مقاطع قبلی، ریز نمرات مقاطع تحصیلی پیشین و… را نیز به سفارت تحویل دهید. در بخش بعدی مقاله، انواع ویزای شینگن پرتغال معرفی می شوند.

انواع ویزای شینگن پرتغال

همان طور که گفته شد ویزای شینگن پرتغال در انواع متفاوتی صادر می شود. هریک از انواع ویزای شینگن پرتغال، کاربردی متفاوت از بقیه موارد دارد بنابراین به موجب دریافت هریک، از امتیاز خاصی برخوردار می شوید. به طور کلی ویزاهای شنگن پرتغال در چهار گروه مختلف قرار می گیرند که ویزای شینگن نوع A، B، C  و D  نامیده می شوند.

ویزای شینگن پرتغال نوع A که با نام ویزای شینگن عبوری نیز شناخته می شود؛ ویزایی است که دارندگان آن فقط اجازه دارند که از راه هوایی وارد پرتغال شوند و بدون اینکه حتی از فرودگاه خارج شوند از راه هوایی به کشوری خارج از منطقه شنگن سفر کنند. لازم به ذکر است که منطقه شنگن شامل کشورهای پرتغال، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند، بلژیک، لهستان، فنلاند، سوئد، مجارستان، یونان، جمهوری چک، لتونی، اسلوونی، اتریش، اسلواکی، نروژ، لیتوانی، مالت، لوکزامبورگ و ایسلند است. بنابراین دارندگان ویزای شینگن عبوری پرتغال می توانند به پرتغال بروند و بدون اینکه حق اقامت داشته باشند؛ به کشوری غیر از کشورهای نامبرده پرواز کنند. اعتبار ویزای شینگن پرتغال عبوری طی یک دوره شش ماهه، حداکثر نود روز است.

ویزای شینگن پرتغال نوع B که ویزای شینگن ترانزیت نیز نامیده می شود مانند ویزای شینگن عبوری غیر اقامتی است. در واقع به موجب دریافت ویزای شینگن ترانزیت پرتغال می توان به پرتغال رفت؛ از فرودگاه خارج شد و از طریق راه های زمینی به کشوری خارج از منطقه شنگن سفر کرد. پس تنها تفاوت ویزای شینگن پرتغال نوع ترانزیت با عبوری در این است که دارندگان ویزای ترانزیت می توانند از طریق راه های زمینی نیز پرتغال را ترک کنند اما دارندگان ویزای عبوری حتی حق خروج از فرودگاه را ندارند و باید از طریق راه های هوایی پرتغال را ترک کنند. اعتبار ویزای شینگن پرتغال نوع ترانزیت نیز در یک دوره شش ماهه، حداکثر نود روز است.

ویزای شینگن پرتغال نوع C که با نام ویزای شینگن توریستی نیز شناخته می شود؛ ویزای اقامتی کوتاه مدت است. در واقع ویزای توریستی پرتغال برای افرادی مناسب است که می خواهند از چند روز تا حداکثر سه ماه در پرتغال اقامت داشته باشند.

بنابراین ویزای شینگن پرتغال توریستی برای افرادی صادر می شود که هدف آن ها از سفر به پرتغال، دیدن جاذبه های توریستی پرتغال، دیدار با بستگان و دوستان مقیم پرتغال، شرکت در یک همایش علمی، حضور در یک رویداد ورزشی، شرکت در یک کارگاه و مواردی از این قبیل است. ویزای شینگن توریستی هم به صورت سینگل و هم به صورت مالتیپل صادر می شود. لازم به ذکر است که دارندگان ویزای شینگن توریستی پرتغال می توانند به تمام کشورهای منطقه شنگن نیز سفر کنند. اعتبار ویزای شینگن پرتغال نوع توریستی نیز مانند ویزاهای عبوری و ترانزیت در هر دوره شش ماهه، حداکثر نود روز است.

ویزای شینگن پرتغال نوع D، ویزای ملی پرتغال است که در واقع همان ویزای اقامتی بلندمدت پرتغال می باشد. ویزای ملی پرتغال خود در انواع متفاوتی مانند ویزای کاری، تحصیلی و… صادر می شود و به همین دلیل مدت اعتبار این ویزا نیز بسته به نوع آن فرق می کند.

 

 

جهت اخذ ویزای شینگن پرتغال و وقت سفارت با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *