وقت سفارت سوئد ، راهنمایی هزینه ها و مدارک لازم

وقت سفارت انگلیس
وقت سفارت انگلیس
ژوئن 11, 2018
ویزای شنگن سوئد
ویزای شنگن سوئد ، مشاوره و خدمات رایگان
ژوئن 13, 2018

وقت سفارت سوئد ، راهنمایی هزینه ها و مدارک لازم

وقت سفارت سوئد

وقت سفارت سوئد

سوئد کشوری نسبتاً کوچک و کم جمعیت در قاره اروپا است که علی رغم وسعت و جمعیت کم توانسته در ردیف بهترین، ثروتمندترین و امن ترین کشورهای دنیا قرار بگیرد؛ به گونه ای که نرخ مهاجرت به سوئد بیش از نرخ مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی است. تمایل شدید افراد برای سفر و مهاجرت به سوئد باعث شده است که وقت سفارت سوئد شلوغ باشد و از طرف دیگر  باعث شده که سفارت سوئد نیز با سختگیری بیشتر به افراد وقت و ویزا دهد. در هر صورت اگر شما هم مسافر این کشور سرد اروپایی هستید چاره ای جز گرفتن وقت سفارت سوئد و اخذ ویزای این کشور ندارید.

برای گرفتن وقت سفارت سوئد باید به صورت آنلاین اقدام کنید؛ بدین صورت که ابتدا در پایگاه الکترونیکی سفارت سوئد واقع در تهران ثبت نام کنید و فرم درخواست ویزای سوئد را تکمیل نمایید. سفارت سوئد نسبت به پاسخ هایی که در فرم مذکور ارائه می دهید بسیار حساس است و اگر نسبت به پاسخ ها مشکوک شود بدون تردید به شما وقت نخواهد داد؛ بنابراین تکمیل صحیح فرم درخواست ویزای سوئد ، نقشی مهم در گرفتن وقت سفارت سوئد ایفا می کند.

در هر حال بعد از تکمیل فرم موظف هستید که هزینه های سفارت و هزینه صدور ویزا را نیز به صورت آنلاین پرداخت کنید. پس از پرداخت هزینه ها به صفحه ای هدایت خواهید شد که حاوی جدولی از وقت های آزاد سفارت سوئد در تهران است. با توجه به وقت های آزاد سفارت و تاریخ پرواز خود به سوئد باید بهترین و مناسبترین وقت ممکن را انتخاب کنید.

در مرحله بعد سفارت سوئد به بررسی درخواست شما خواهد پرداخت و اگر با تقاضای شما و وقتی که انتخاب کرده اید موافق باشد؛ یک ایمیل برای شما ارسال خواهد کرد. پس از دریافت اعلام موافقت سفارت از طریق ایمیل موظف خواهید بود که در تاریخ تعیین شده و راس ساعت مقرر به سفارت سوئد واقع در تهران، خیابان پاسداران شمالی، خیابان بوستان مراجعه کنید. مراجعه حضوری شما به سفارت سوئد جهت انجام مصاحبه، انگشت نگاری و تحویل مدارک موردنیاز برای دریافت ویزا است.

بعد از انجام مراحل فوق الذکر باید مدتی منتظر اعلام نتیجه نهایی از طرف سفارت سوئد باشید. اگر سفارت با صدور ویزا برای شما موافقت کرد باید مجددا به سفارت مراجعه کنید تا ویزای صادرشده را ضمیمه پاسپورت شما کنند. اما اگر سفارت درخواست شما را ریجکت کرد باید به سفارت بروید و مدارک خود را پس بگیرید. حالا می توانید نواقص موجود در پرونده خود را رفع کنید و دوباره برای گرفتن وقت سفارت سوئد و ویزا اقدام نمایید.

البته گاهی دلیل ریجکت درخواست شما ناشی از این امر است که ویزای درخواستی شما مناسب با هدف شما از سفر به سوئد نیست؛ تحت این شرایط حتی اگر در پاسخ گویی به سوالات نهایت دقت و صداقت را داشته باشید و مدارکتان هم کامل و بدون نقص باشند؛ باز هم موفق به دریافت ویزا نخواهید شد. پس در انتخاب نوع ویزای درخواستی هم باید دقت کنید. به همین دلیل قصد داریم که در ادامه اطلاعاتی در مورد سه نوع از ویزاهای پرطرفدار کشور سوئد یعنی ویزاهای تحصیلی، کاری و  ویزای شینگن توریستی سوئد ارائه دهیم.

ویزای توریستی سوئد

ویزای تحصیلی سوئد

کیفیت بالای آموزش عالی در سوئد باعث شده است که افراد زیادی با هدف اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام به گرفتن وقت سفارت سوئد کنند. ویزای تحصیلی سوئد در کشور ما نیز متقاضیان زیادی دارد. اما سفارت سوئد تنها به افرادی ویزای تحصیلی می دهد که از یکی از دانشگاه های سوئد نامه پذیرش تحصیلی داشته باشند؛ شهریه ترم اول دانشگاه موردنظر را پرداخت کرده باشند؛ ترجمه مدارک تحصیلی پیشین خود را ارائه دهند؛ سو سابقه نداشته باشند و دارای گواهی پزشکی سلامت باشند.

لازم به ذکر است که اگر فرد موفق به دریافت ویزای تحصیلی سوئد شود؛ پس از ورود به سوئد و کسب اجازه از اداره کار این کشور می تواند به صورت پاره وقت کار کند. به طور معمول اداره کار سوئد به دانشجویان مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری اجازه می دهد که به ترتیب هفته ای ده، بیست و سی ساعت کار کنند. از طرف دیگر دارندگان ویزای تحصیلی سوئد می توانند خانواده خود را نیز به سوئد ببرند و چنانچه مدت تحصیل وی در سوئد  بیش از شش ماه باشد؛ خانواده وی نیز می توانند با کسب اجازه از اداره کار سوئد، کار کنند. ضمنا دارندگان ویزای تحصیلی سوئد بعد از فارغ التحصیلی می توانند در این کشور به دنبال کار بگردند و در صورت موفقیت به مدت پنج سال کار کنند و اگر در این پنج مرتکب جرم و جنایتی نشوند؛ همچنین مالیات خود را سر وقت بپردازند؛ می توانند برای گرفتن اقامت دائم سوئد اقدام کنند. بنابراین ویزای تحصیلی سوئد می تواند راهی برای گرفتن اقامت دائم این کشور ثروتمند و امن تلقی شود.

 

ویزای کاری سوئد

کار کردن در نظام اقتصادی و تجاری قدرتمند سوئد، فرصتی طلایی است که با اخذ ویزای کاری سوئد محقق می شود. از این رو عده زیادی از متقاضیان وقت سفارت سوئد، متقاضی ویزای کاری این کشور هستند که اکثر این افراد نیز ساکن کشورهای آسیایی و جهان سوم هستند. اما سفارت سوئد برای صدور ویزای کاری نیز قوانین سخت و محکمی را وضع کرده است. طبق قوانین مذکور، متقاضیان ویزای کاری سوئد اگر تبعه کشوری خارج از اتحادیه اروپا باشند؛ حتما باید دارای یک دعوتنامه کاری از طرف یک کارفرمای سوئدی باشند؛ در غیر این صورت درخواست آنها ریجکت خواهد شد.

پروسه دریافت دعوتنامه کاری از طرف یک کارفرمای مقیم سوئد، پروسه ای نسبتا سخت و طولانی است. در حقیقت اولویت استخدام در کشور سوئد ابتدا با اتباع خود سوئد، سپس با اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا و در نهایت با اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا است. بنابراین اگر کارفرمایی شرایط استخدام نیروی جدیدی را داشته باشد ابتدا باید به مدت سه ماه در سوئد و سپس به مدت سه ماه دیگر در کل کشورهای اتحادیه اروپا آگهی استخدام بدهد. اگر در سه ماه اول نیروی موردنظر پیدا شد که باید استخدام شود و دیگر نیازی به انتشار آگهی نوبت دوم نیست؛ در غیر این صورت باید آگهی دوم در کل اتحادیه اروپا منتشر شود.

اگر در این مدت هم شخص مدنظر پیدا شد که باید استخدام شود و در غیر این صورت کارفرما باید با کسب اجازه از اداره مهاجرت سوئد اقدام به شخصی خارج از اتحادیه اروپا کند و برای وی دعوتنامه کاری بفرستد. دارنده دعوتنامه کاری می تواند با هدف اخذ ویزای کاری سوئد اقدام به گرفتن وقت سفارت سوئد کند.

اگر شخص موفق به دریافت ویزای کاری سوئد شود و به سوئد سفر کند؛ موظف است که تنها برای کارفرمایی کار کند که از طرف وی دعوتنامه دریافت کرده است. اما اگر بعد از مدتی شخص مجبور شود که همکاری خود را با کارفرمای موردنظر قطع کند؛ تنها سه ماه وقت خواهد داشت که کارفرمای جدیدی را پیدا کند؛ در غیر این صورت ملزم به ترک خاک سوئد خواهد بود.

لازم به ذکر است که دارنده ویزای کاری سوئد اجازه دارند که خانواده خود را نیز به سوئد ببرد؛ ضمنا خانواده وی نیز اجازه کار کردن و درس خواندن در سوئد را خواهند داشت. از طرف دیگر اگر شخص چهار سال در سوئد کار کند؛ مالیات بپردازد و مرتکب خطایی نشود می تواند برای گرفتن اقامت دائم سوئد اقدام کند. بنابراین ویزای کاری سوئد نیز راهی دیگر برای دریافت اقامت دائم سوئد است.

ویزای توریستی سوئد

ویزای توریستی سوئد

علاوه بر افرادی که به قصد مهاجرت اقدام به گرفتن وقت سفارت سوئد می کنند؛ عده زیادی هم برای سفرهای کوتاه مدت (حداکثر سه ماهه) به سوئد اقدام به گرفتن وقت سفارت سوئد می کنند که این گروه برای ورود به سوئد ملزم به اخذ ویزای توریستی این کشور هستند. در واقع ویزای توریستی سوئد به افرادی تعلق می گیرد که می خواهند برای دیدن سوئد، دیدار با دوستان یا اقوام مقیم سوئد، شرکت در سمینارهای علمی، شرکت در رویدادهای ورزشی یا بازدید از یک کسب و کار تجاری به سوئد سفر کنند.

در این بین افرادی که دعوتنامه دارند از شانس بیشتری برای دریافت ویزای توریستی برخوردار هستند. بنابراین اگر یکی از دوستان یا اقوام درجه یک فرد متقاضی مقیم سوئد هست؛ بهتر است که متقاضی از وی درخواست دعوتنامه کند. از طرف دیگری افرادی که به صورت مجردی قصد سفر به سوئد را دارند هم از شانس بیشتری نسبت به افرادی می خواهند به صورت خانوادگی سفر کنند؛ برخوردار هستند.

شایان ذکر است که تبدیل ویزای توریستی سوئد به اقامت دائم سوئد امری تقریبا نشدنی است؛ مگر تحت شرایط خیلی خاصی مثلا فرد بتواند در مدت حضورش در سوئد دست به کارآفرینی بزند و زمینه یک سرمایه گذاری مناسب را فراهم کند.

 

برای گرفتن وقت سفارت با شماره های 8-22360894-021 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *