ویزای انفرادی عراق
سپتامبر 1, 2018
ویزای شینگن آلمان
ویزای شینگن آلمان
سپتامبر 11, 2018

ویزای گروهی عراق

ویزای انفرادی عراق

عراق

ویزای گروهی عراق به شما این امکان را می دهد تا به عراق سفر کنید. عراق کشوری در جنوب غربی آسیا و خاورمیانه است که مقصد زیارتی شیعیان جهان است.

شهرهای مهم عراق شامل بغداد، کربلا، نجف، بصره و … است که پایتختی این کشور را شهر بغداد بر عهده دارد.

واحد پول این کشور دینار است و زبان رسمی آن عربی و کردی می باشد. بخش وسیعی از عراق را کردنشینان اربیل تشکیل می دهند.

حدود 95 درصد از جمعیت عراق را مردمان مذهبی تشکیل داده اند که 65 درصد از آنان شیعه هستند. آب و هوای این کشور گرم و خشک و بیابانی است.

بزرگ‌ترین رود این کشور دجله و فرات است که به بخش میانی آن ها بین النهرین نیز می گویند. عراق دارای تمدنی طولانی است و مرز زمینی وسیعی با ایران دارد.

این کشور از جنوب نیز به بخش کوچکی از خلیج فارس دسترسی دارد. همسایگان عراق را کشورهای ایران، سوریه، عربستان سعودی و … تشکیل می‌دهند.

 

جاذبه های گردشگری عراق چیست؟

از جاذبه های مهم کشور عراق شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا است که مورد بازدید شیعیان قرار می گیرد.

پیکر پاک و مطهر امام حسین (ع) ، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و دیگر عزیزان شیعه در این شهر به خاک سپرده شده است.

حرم این عزیزان هر سال به خصوص در ماه محرم و صفر و روز اربعین مملو از شیعیانی می شود که دلباخته کرم این بزرگان هستند.

فرودگاهی در شهر نجف واقع شده است که حضور زائرین را در این شهر بیشتر می کند. این شهر به حرم حضرت علی (ع) مزین شده است.

زائران زیادی نیز به شهرهای سامرا و کاظمین که میزبان پیکر مطهر امام هادی (ع)، امام جواد (ع) و امام موسی کاظم (ع)  می باشند، سفر می کنند.

از دیگر جاذبه های این کشور می توان به مکان تاریخی این کشور یعنی ایوان مدائن اشاره کرد. موزه ملی عراق که از سال 2015 بازگشایی شد نیز نگه دارنده گنجینه ای از تمدن بین النهرین است.

ارگ کرکوک ، زیگورات اور، مسجد الرحمن ، قصر عباسی بغداد و … جاذبه های این کشور هستند که می توانید از آن ها بازدید کنید و لذت ببرید.

 

 

انواع ویزای عراق چیست؟

ویزای عراق گروهی و انفرادی برای متقاضیان قرار داده شده است. متقاضیانی که قصد اخذ ویزای انفرادی عراق را دارند می توانند به تنهایی اقدام کنند.

ویزای گروهی عراق را افرادی که قصد سفر به این کشور به صورت دسته جمعی دارند را اخذ می کنند. افرادی که قصد سفر دسته جمعی و یا سفر با کاروان را دارند می توانند از این ویزا استفاده کنند.

با ویزای گروهی عراق نمی توان به صورت فردی از مرزها عبور کرد و تردد در مرز شهرها و کشور تنها با همراهی گروه امکان پذیر است. برای اخذ ویزای گروهی عراق باید یک نفر به نمایندگی تمام اعضای گروه اقدام کند.

هزینه این ویزا نسبت به ویزای انفرادی عراق کمتر است، اما محدودیت هایی نیز برای افراد وجود دارد که ملزم به رعایت آن ها هستند.

ویزای گروهی عراق به مدت سه ماه به افراد اجازه می دهد تا به کشور عراق سفر کنند. اعتبار این ویزا سه ماهه است اما افراد تنها می توانند از یک تا سی روز در این کشور اقامت داشته باشند.

ویزای گروهی عراق یک بار ورود است و با اولین خروج شما از این کشور دیگر ویزای شما اعتباری ندارد و نمی توانید وارد عراق شوید.

برخی از شهرهای عراق از شما ویزا نمی خواهند و شما می توانید بدون اخذ ویزای عراق به این شهرها سفر کنید. بخش کردنشین عراق از چنین قاعده ای تبعیت می کند.

به این ترتیب شما برای بازدید از یک نمایشگاه و یا شرکت در کنفرانس می توانید به این شهرها بدون اخذ ویزای گروهی عراق و یا انفرادی سفر کنید.

اگر قصد اخذ ویزای انفرادی عراق و یا ویزای گروهی عراق را دارید کافی است تا با ما تماس بگیرید. در کمترین زمان ممکن با پرداخت اندک هزینه ای می توانید ویزای این کشور را اخذ کنید.

 

 

چگونه ویزای گروهی عراق اخذ کنیم؟

برای اخذ ویزای گروهی عراق تعدادی از افراد باید با ارائه مدارک خود و برگزیدن یک نفر نماینده اقدام به اخذ ویزای گروهی عراق کنند.

به این ترتیب که یک نفر به نمایندگی تمام افراد گروه مدارک تک تک افراد را دریافت می کند و به کارگزار زیارتی تحویل می دهد.

در صورتی که مدارک تمامی افراد گروه کامل باشد و نقصی در آن دیده نشود ویزای گروهی صادر می شود. نکته مهم این است که بین دو تا چهار روز طول می کشد تا ویزا برای شما صادر شود.

در ایام ماه محرم و صفر به خصوص روز اربعین ممکن است اخذ ویزای گروهی عراق زمان بیشتری طول بکشد و شما نتوانید در آن تاریخی که می خواهید اقدام به سفر کنید.

 

 

هزینه اخذ ویزای گروهی عراق چقدر است؟

قیمت ویزای انفرادی عراق معادل 45 دلار است. افرادی که قصد اخذ ویزای گروهی عراق را دارند باید مبلغی معادل 40 دلار را به سفارت این کشور پرداخت نمایند.

 

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای عراق چیست؟

ویزای انفرادی عراق

  1. شناسنامه

نشان دهنده هویت ملی شخص و دارای عکس وی باشد.

  1. گذرنامه

باید دارای حداقل شش ماه اعتبار باشد.

  1. عکس

دو قطعه عکس شش در چهار که زمینه آن سفید باشد.

 

ویزای گروهی عراق

  1. شناسنامه

نشان دهنده هویت ملی شخص و دارای عکس وی باشد.

 

  1. گذرنامه

باید دارای حداقل شش ماه اعتبار باشد.

 

  1. عکس

دو قطعه عکس شش در چهار که زمینه آن سفید باشد.

تمامی افراد گروه باید مدارک را به طور کامل تحویل سفارت دهند.

 

 

آدرس سفارت عراق در تهران کجاست؟

میدان ولی‌عصر –  جنب ‏وزارت بازرگانی –  ‏پلاک 11640

 

 

جهت مشاوره ویزای گروهی عراق و ویزای کانادا و وقت سفارت با 02122360894 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *